[AKTUALNOŚCI]

R22 S.A. przejmuje Kei.pl

December 28, 2017
Na dzień przed giełdowym debiutem, poznańska spółka R22 S.A., poprzez spółkę zależną ze swojego segmentu hostingowego, podpisała umowę inwestycyjną na zakup 100% udziałów w podmiocie będącym właścicielem 18-letniej marki Kei.pl. Tym samym R22 jeszcze przed pierwszym notowaniem akcji na GPW realizuje cele emisyjne pokazując, że świetnie radzi sobie z przejmowaniem stosunkowo „nowych”, jak i już mocno ugruntowanych marek hostingowych.

Wartość transakcji to ok. 22 mln zł. Przejęcie zostanie sfinansowane środkami z publicznej emisji akcji R22, z której spółka pozyskała ponad 61 mln zł.
Grupa R22 po przejęciu Kei.pl powiększy swój udział w rynku i umocni się w gronie liderów polskiej branży hostingowej. Kei.pl wypracowała przychody za ostatni zamknięty rok obrotowy 2016 na poziomie ponad 8 mln zł, ma ok. 14 tys. klientów oraz ponad 18 tys. obsługiwanych domen.

Dodatkową korzyścią z transakcji dla R22 jest także posiadane przez Kei.pl nowoczesnego data center w Krakowie o powierzchni około 1000 m2.
Transakcja nie byłaby możliwa, gdyby nie ogromne doświadczenie Grupy R22 w przejęciach. W skład marek hostingowych Grupy R22, powstałych historycznie na bazie poznańskiego Ogicom, wchodzą wcześniej przejęte marki: Domeny.pl, Hekko.pl, SuperHost.pl, Biznes-Host.pl, Active24, a w drugim półroczu 2017 roku także Linuxpl.com i FutureHost.

„Akwizycja to proces znacznie wykraczający poza zaproponowanie odpowiedniej ceny. W toku wieloletniej praktyki wypracowaliśmy unikatowe know-how, dotyczące prowadzenia negocjacji, zawierania umowy, finansowania, ale także integracji kupionych biznesów, bez której nie udałoby się uzyskać efektów synergicznych. To właśnie sprawność działań wykonywanych po dokonaniu transakcji sprawia, że operacja tego rodzaju przynosi spodziewane korzyści.” – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu oraz założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki R22 S.A.

W wyniku dotychczasowych przejęć, klienci Grupy R22 do tej pory zyskiwali między innymi:

  • poprawę jakości obsługi Klienta, w tym – przede wszystkim – skrócenie czasu reakcji,
  • lepszą odporność na ataki sieciowe typu DDOS,
  • łatwiejszy dostęp do szerszej oferty produktowej (m.in. w zakresie VPS, SSL, SEO),
  • lepsze narzędzia codziennej pracy, np. innowacyjne mechanizmy audytowania stron, wyszukiwania nazw domenowych, czy też wygodne kreatory.

Działając na wielką skalę, w oparciu o wiele marek o różnym rodowodzie, spółka R22 wykorzystuje najlepsze praktyki z każdej z nich, uzyskując nie tylko proste, klasyczne efekty ekonomii skali, ale także bonusy w obszarze zarządzania wiedzą w organizacji.